انواع پرده بکارت همراه با عکس

در ابتدای این مبحث باید بدانیم که پرده بکارت به پرده نازکی گفته می شود که داشتن آن به معنای عدم رابطه جنسی دختر است که این پرده در افراد مختلف به صورت های متفاوت است. یکی از نکات قابل توجه این است که پرده بکارت طرح و شکل ثابتی ندارد و انواع پرده بکارت بسیار متنوع است؛ اما این سخن به این معنی نیست که باید این پرده در تمامی زنان وجود داشته باشد لذا افرادی هستند که از همان ابتدا فاقد پرده بکارت می باشند و با گذشت زمان این لایه در قسمتی از بدن آنها به وجود می آید.

انواع پرده بکارت به چه صورت است؟

انواع پرده بکارت متفاوت می باشد و شکل آن غالبا به صورت مادرزادی در وجود زنان نهفته است. به طور کلی می توان گفت انواع پرده بکارت عبارت است از:

  • پرده بکارت بدون منفذ
  • پرده بکارت مثلثی
  • پرده بکارت حلقوی
  • پرده بکارت هلالی یا ارتجاعی
  • پرده بکارت تیغه ای یا پل دار
  • پرده بکارت غربالی یا مشبک
  • پرده بکارت زبانه دار
  • پرده بکارت دندانه دار

نکته: هر یک از این انواع پرده بکارت شکل و طرح خاص خود را دارد و از ویژگی های خاصی برخوردار هستند و نوع پارگی و خونریزی در هر یک از آنها با دیگری بسیار متفاوت می باشد.

انواع پرده بکارت

پرده بکارت بدون منفذ

پرده بکارت بخش خارجی از اندام جنسی زنانه است که در دهانه واژن قرار گرفته است و به مرور زمان و افزایش سن دچار تحولات و دگرگونی هایی می شود. مشاهده پرده بکارت در زنان در پاره ای از موارد به آسانی میسر می شود و در برخی موارد نیز با دشواری هایی همراه است که دلیل این امر آن است که شکل این پرده ها با یکدیگر متفاوت است. یکی از انواع پرده بکارت، پرده بکارت بدون منفذ یا بسته است که امری بسیار نادر و بی سابقه در نوزاد دختر می باشد و این امر به مرور زمان و در سنین نوجوانی اتفاق می افتد. بسته شدن پرده بکارت ممکن است به صورت طبیعی و به مرور زمان و مادرزادی رخ دهد و ممکن است در مواقعی نیز بیماری هایی موجب بسته شدن پرده بکارت بشود که از جمله علائم تشخیص آن میتوان موارد زیر را نام برد:

  • درد شکم
  • احساس خارج شدن توده از واژن
  • عدم دفع مدفوع
  • احتباس ادراری

افرادی که هر یک از این مشکلات را در خود احساس می کنند می توانند تشخیص دهند که پرده بکارت آنها بسته است و یکی از معایب این پرده این است که خون قاعدگی راه خروجی ندارد و در داخل واژن و رحم باقی می ماند که این خود باعث بروز بیماری ها و مشکلات جدی می شود. نکته قابل توجه این است که برای درمان پرده بکارت بسته می توان از طریق جراحی اقدام کرد که پس از این کار بیمار باید میله مخصوصی را هر روزه در واژن خود فرو کند تا شکاف هایی در آن ایجاد شود.

پرده بکارت مثلثی

یکی دیگر از انواع پرده بکارت پرده از نوع مثلثی است `که از جمله رایج ترین پرده هاست و در اکثر افراد وجود دارد و از مهم ترین ویژگی پرده مثلثی این است که منفذهای موجود بر روی آن به شکل مثلث در مجاورت با یکدیگر قرار گرفته است. این نوع پرده در اثر مقاربت و نزدیکی دچار پارگی می شود و با خونریزی زیادی همراه است و می توان گفت بیش از نیمی از دختران جوان دارای این نوع پرده هستند. به عبارتی می توان گفت پارگی و از بین رفتن پرده مثلثی پس از مقاربت به خوبی و آسانی قابل مشاهده می باشد و به این نوع پرده، پرده بکارت مثلثی گفته می شود.

پرده بکارت حلقوی

یکی از شایع ترین انواع پرده بکارت نوع حلقوی آن است که ورودی واژن را به صورت حلقوی و دایره وار پوشانده است و دایره ای متفاوت با آنها در وسط پرده قرار گرفته است. شکل این نوع پرده از انواع پرده بکارت بسیار نازک است و به صورت کششی و انعطاف پذیر می باشد و به عبارتی می توان گفت قابلیت گسترش یافتن را دارا می باشند. از مهم ترین ویژگی های این نوع پرده از انواع پرده بکارت آن است که به هنگام مقاربت دارای گسترش و کشش می شود و به حالت اولیه خود باز می گردد که این خود یک مزیت برای افراد به شمار می رود.

این نوع پرده دارای ساخت و بافتی می باشد که یا پاره نمی شود و یا قسمتی از آن دچار پارگی می شود و به طور کلی پرده حلقوی خود دارای چنان ضخامتی می باشد که به آسانی دچار صدمه نمی شود و در اثر مقاربت مداوم ممکن است طرح و شکل اولیه آن دچار دگرگونی شود اما پارگی در آن مشاهده نمی شود. یکی از مهم ترین ویژگی های پرده حلقوی به عنوان یکی از انواع پرده بکارت این است که مردان با دخول کامل و مکرر نمی توانند به آن آسیب وارد نمایند و تنها در حین زایمان طبیعی است که این پرده برای همیشه دچار آسیب و پارگی می شود.

پرده بکارت هلالی یا ارتجاعی

در ابتدای این مبحث باید بدانیم یکی از انواع پرده بکارت که به عبارتی از مهم ترین و کاربردی ترین نوع پرده بکارت میباشد پرده ارتجاعی یا هلالی است که لایه بسیار نازک و کشدار و لاستیکی در ورودی واژن قرار گرفته است و دایره ای در مرکز آن است و در واقع این پرده نوعی از حلقوی می باشد. پرده بکارت ارتجاعی در اثر رابطه جنسی به هیچ عنوان دچار پارگی و آسیب نمی شود چرا که انعطاف پذیر است و تنها در اثر آزمایشات پزشکی قانونی می توان متوجه ساییدگی در اطراف آن شد. یکی از نکات قابل توجه این است که افرادی که پرده بکارت آنها از نوع ارتجاعی است پس از مقاربت و نزدیکی هیچگونه خونریزی را نخواهند دید و تنها کشش آن را شاهد می باشند.

پیشنهاد مقاله: پاره شدن پرده بکارت به همراه دلایل و علائم آن

پرده بکارت تیغه ای یا پل دار

یکی دیگر از انواع پرده بکارت، پرده بکارت تیغه ای یا پل دار است که به عبارتی می توان گفت دو سوراخی است و همچون سایر پرده ها در ورودی واژن قرار گرفته است. یکی از نکات مهم درباره پرده بکارت تیغه ای این است که دارای قسمت های اضافی می باشد و همین بافت های اضافی هستند که دو سوراخ در واژن ایجاد می کنند و باعث ایجاد نام آن می شود. به طور کلی می توان گفت خانم هایی که این نوع پرده بکارت را دارا هستند در دوره قاعدگی درد بسیار زیادی را متحمل می شوند و همچنین در زمان مقاربت به شدت با درد زیادی همراه هستند. این نوع پرده بکارت در زمان رابطه جنسی با اولین دخول دچار پارگی و خونریزی می شود اما در برخی مواقع نیز ممکن است برای از بین رفتن این پرده نیاز به جراحی باشد.

پرده بکارت غربالی یا مشبک

یکی دیگر از انواع پرده بکارت که با شکل خاص تر از سایر انواع پرده در ورودی واژن قرار گرفته است پرده بکارت غربالی است که شکل ظاهری آن به صورت سوراخ سوراخ می باشد و آن سوراخ ها بسیار ریز هستند که در زمان قاعدگی خون از آن سوراخ ها خارج می شود. پرده مشبک یا غربالی در زمان مقاربت دچار پارگی و خونریزی می شود و به چندین قسمت تقسیم می شود اما نکته قابل توجه این است که تمامی این اعمال ممکن است با درد زیادی همراه باشد.

پرده بکارت زبانه دار

یکی دیگر از انواع پرده بکارت، پرده زبانه دار است که دارای طرح و شکل خاصی است و به صورت آویزان هستند که در این پرده لبه های اندام تناسلی نیز به رنگ تیره هستند. یکی از نکات مهم درباره این پرده به عنوان یکی از انواع پرده بکارت آن است که زبانه های آن بزرگ و فرورفتگی های آن بسیار عمیق می باشد و ممکن است در اثر مقاربت دچار خونریزی شود.

پرده بکارت دندانه دار

یکی دیگر از انواع پرده بکارت که در واقع زیر مجموعه ای از پرده بکارت حلقوی است نوع دندانه دار یا شرابه ای است که این پرده دارای لبه های حفره ای هستند و شکل آنها به صورت هفتی و هشتی است. ساخت و بافت این نوع پرده به گونه ای است که در زمان مقاربت و آمیزش دچار خونریزی شدید می شود اما نکته قابل توجه این است که خونریزی این پرده به ضخامت و جنس آن بستگی دارد اما به هیچ عنوان پارگی ندارد.

پیشنهاد مقاله: ترمیم پرده بکارت

6 دیدگاه برای “انواع پرده بکارت همراه با عکس”

  1. دختر مجرد هستم هیچ رابطه ای نداشتم متوجه شدم از وسط لابیا مینور کنار مدخل واژن یه بافت سفید رنگ مخاطی آویزونه و انگار از واژن بیرون زده … خیلی نگرانم چی هست ؟ ایا بکارت زبانه دارهست ؟؟.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *