حساسیت به کاندوم

حساسیت به کاندوم

کاندوم یکی از رایج ترین ابزار پیشگیری از بارداری در دنیا است. این ابزار فایده های مختلف دیگری نیز دارد که یکی از آنها پیشگیری از بیماری های مقاربتی است.

امروزه کاندوم در انواع مختلف، با ویژگی های مختلف و توسط برندهای مختلف تولید می شود. جنس کاندوم ها هم متنوع می باشد که رایج ترین آنها کاندوم لاکتس است.

لازم به ذکر است کاندوم هایی که در فروشگاه روم به دیوار به فروش می رسند از معتبرترین برندها و از جنس لاتکس درجه ۱ کاندوم ضد حساسیت و کاملا طبیعی تولید شده است.

اما بدن بعضی از افراد ممکن است به نوع خاصی از کاندوم حساسیت نشان بدهد. این آلرژی به کاندوم علائمی دارد که این علائم را در این مقاله بررسی می کنیم.

علائم حساسیت به کاندوم

طبق تحقیقات حدود ۳% افراد ممکن است دچار آلرژی های خفیف تا شدید به کاندوم باشند. این علائم را بررسی می کنیم.

۱ – خارش، تاول، قرمز شدن پوست

این علائم از علائم پوستی و فوری آلرژی به کاندوم هستند. خارش، ورم، سوزش، راش پوستی علائمی هستند که خانم ها یا آقایان ممکن است در ناحیه آلت تناسلی یا ران پا یا سایر نقاط بدن دچار آن شوند.

۲- خارش گلو، آبریزش بینی، عطسه، سرفه

این علائم نیز ممکن است یکی از نشانه های آلرژی به کاندوم باشد. خارش گلو، آبریزش بینی، عطسه، سرفه، مشکلات تنفسی، گلو درد و خس خس گلو ممکن است جزء نشانه های حساسیت به کاندوم باشد.

۳- آنافیلاکسی

این بیماری مربوط به افرادی است که آلرژی شدیدی به کاندوم دارند. در این بیماری سیستم ایمنی بدن مقدار زیادی هیستامین آزاد می کند که به سرعت در تمام بدن پخش می شود.

علائم آنافیلاکسی عبارتند از : ورم، فشار خون پایین، حالت تهوع، سرگیجه، خشکی گلو، دل درد، مشکلات تنفسی ، ضربان قلب بالا، اسهال.

تشخیص آلرژی به کاندوم

تشخیص دقیق حساسیت به کاندوم توسط پزشک انجام میگیرد. ممکن است آزمایش هایی برای بررسی حساسیت فرد انجام بشود. علائمی که به تشخیص حساسیت کمک میکند همان علائمی است که در بالا ذکر شد.

درمان حساسیت به کاندوم

درمان آلرژی به کاندوم توسط پزشک انجام خواهد شد که شامل دوری از موادی که به آنها آلرژی دارید ( مثل لاتکس، یا ماده تاخیری، یا ماده اسپرم کش یا …) است و ممکن است پزشک داروهای مختلفی از جمله آنتی هیستامین تجویز کند.

در صورت شدت علائم حتما به پزشک مراجعه کنید و از خوددرمانی بپرهیزید.

اگر به یک کاندوم حساسیت داریم چه کار کنیم؟

نوع کاندوم خود را عوض کنید. به نوشته های روی جعبه کاندوم تان دقت کنید، ممکن است شما به نوعی خاصی از مواد (مثلا ماده تاخیری، ماده اسپرم کش، ماده سرد کننده، ماده گرم کننده و …) حساسیت داشته باشید. با استفاده از یک محصول دیگر ( مثلا یک کاندوم کلاسیک) متوجه دلیل این حساسیت خواهید شد.

گاهی هم ممکن است شما به لاکتس یک برند حساس باشید. و در موارد نادر ممکن است در کل به لاتکس حساس باشید (که در این صورت باید به سراغ کاندوم های پلی اورتان یا پلی ایزوپرن بروید)

برای خرید کاندوم ضدحساسیت اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *