پاره شدن پرده بكارت به همراه دلایل و علائم آن

همانطور که می دانید و در مقاله انواع پرده بکارت همراه با عکس به انواع پرده اشاره شد انواع پرده بکارت گسترده و متنوع است و عوامل متعددی ممکن است سبب پارگی، آسیب دیدگی و … شود و در برخی از موارد صدمات جبران ناپذیری به آن وارد شود. نکته قابل توجه این است که انواع پرده بکارت تنها با مقاربت و نزدیکی دچار پارگی و خونریزی نمی شود بلکه در مواقعی نیز انجام برخی از فعالیت ها و ورزش ها ممکن است موجب پاره شدن پرده بکارت در افراد شود.

برخی از مهم ترین دلایل پارگی انواع پرده بکارت
  • انجام ورزش های بسیار سخت و سنگین همچون ژیمناستیک که ممکن است فشار بسیار زیادی را به این قسمت وارد کند و در نهایت منجر به پاره شدن پرده بکارت و خونریزی آن شود.
  • انجام نزدیکی و رابطه جنسی با مرد و دخول آلت تناسلی مرد که یکی از شایع ترین دلایل پاره شدن پرده بکارت است .
  • عمل خود ارضایی افراد که نه تنها ممکن است موجبپاره شدن پرده بکارت شود بلکه گاهی ممکن است عملی مضر و خطرناک باشد و نتایج نامطلوبی از خود برجای بگذارد.
  • یکی دیگر از فعالیت هایی که منجر به پاره شدن پرده بکارت می شود این است که افراد به صورت ارثی و مادرزادی فاقد پرده باشند و گاهی نیز این امر منجر به آسیب های جزئی و کلی به پرده شده است.
  • از دیگر اتفاقاتی که منجر به پاره شدن پرده بکارت شده است تصادف می باشد.

نکته: پرده بکارت لایه ای بسیار نازک و حساس است که در برخی مواقع ممکن است با کوچکترین اتفاق دچار پارگی شود و در برخی مواقع نیز ممکن است با تلاش بسیار زیاد نیز هیچگونه آسیبی به آن وارد نشود و این امر به جنس پرده بکارت بستگی دارد که ما در مقاله انواع پرده بکارت همراه با عکس به آن اشاره کرده ایم.

بارزترین علائم پاره شدن پرده بکارت

همانطور که میدانید پرده بکارت لایه نازکی است که در ورودی واژن قرار گرفته است و دارای اشکال بسیار متنوعی می باشد و در تمامی خانم ها یافت می شود. یکی از نکات قابل توجه این است که انواع پرده بکارت پس از مقاربت و نزدیکی دچار پارگی می شود و خونریزی زیادی در آنها اتفاق می افتد اما نکته ذکر شده به این معنا نیست که در همه افراد این امر به صورت مشترک وجود داشته باشد بلکه برخی از انواع پرده بکارت هستند که از همان ابتدای تشکیل به صورت باز می باشند و با مقاربت و نزدیکی دچار تغییر و دگرگونی نمی شوند و در پاره ای از موارد برخی از انواع پرده بکارت نیز هستند که از همان بدو تولد و زمان شکل گیری بسته هستند و در اثر مقاربت و نزدیکی به هیچ عنوان دچار پارگی و خونریزی نمی شوند.

به طور کلی می توان گفت دیواره ای که در در دهانه رحم قرار گرفته است از پرده و غشای برجسته ای تشکیل شده است که در اثر مقاربت و نزدیکی مکرر این برجستگی ها از بین می روند و این امر باعث می شود دخول به راحتی صورت بگیرد و فرد در این زمان با درد کمتری همراه باشد. یکی از نکات قابل توجه این است که انواع پرده بکارت پس از پارگی خونریزی در آنها اتفاق می افتد که مقدار آن نیز به عوامل متعددی همچون جنس و نوع پرده بستگی دارد یعنی به گونه ای است که ممکن است در برخی از افراد این خون و خونریزی بسیار کم باشد و در برخی نیز ممکن است شدت زیادی داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: ترمیم پرده بکارت

عدم خون ریزی پرده بکارت با وجود سالم بودن

نکته قابل توجه درباره پاره شدن پرده بکارت این است که پس از اولین رابطه و نزدیکی خونریزی مشاهده شده به منظور سفت بودن ماهیچه های واژن، عدم انعطاف کافی، ورود سخت و دشوار و… می باشد که ارتباط چندانی به پاره شدن پرده بکارت ندارد. چنانچه فرد در زمان اولین مقاربت شاهد خونریزی نباشد این بدان معنا نیست که پرده بکارت دچار پارگی شده است.  تنها نیمی از خانم ها در زمان رابطه جنسی و … دچار خونریزی می شوند و برخی از آنها نیز علی رغم سلامت پرده بکارت، به دلایل متعدد هیچگونه خونی را مشاهده نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *