مقابله با کرونا با انجام رابطه جنسی!

شاید از عنوان این مقاله تعجب کرده باشید اما تحقیقات دانشمندان در پنسیلوانیا نشان میدهد که ۱ یا ۲ بار رابطه جنسی در طول هفته موجب افزایش نوعی آنتی بادی به نام ایمونوگلوبین A یا IgA در بدن می شود. این آنتی بادی بدن را در برابر عوامل عفونی مختلف محافظت می کند.

بر اساس تحقیقی در دانشگاه ویلکز پنسیلوانیا ،کسانی که حداقل دو بار در هفته روابط جنسی دارند، نسبت به کسانی که رابطه کمتری دارند، پادتن بیشتری در بدنشان تولید شده و سیستم دفاعی قوی‌تری داشتند.
افرادی با تعداد رابطه جنسی زیاد، سیستم ایمنی قوی‌تری برای مبارزه با میکروب‌ها، ویروس‌ها و سایر مزاحمان دارند.

 

رابطه جنسی

 

در ادامه با هم تاثیر روابط جنسی بر روی سلامتی را بررسی میکنیم:

 

بهبود حس بویایی

پس از رابطه ترشح هورمون پرولاکتین افزایش پیدا میکند. این هورمون موجب میشود تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد)

 

افزایش کنترل مثانه

لگن قوی برای جلوگیری از بی‌اختیاری (عدم کنترل ادرار) در زنان بسیار مهم است. بی‌اختیاری چیزی است که ۳۰% زنان را در برهه‌ای از زمان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روابط زناشویی مانند تمرینی برای ماهیچه‌های لگن است. زمانی که شما به اوج لذت می‌رسید، کل ماهیچه‌های شما منقبض شده و انقباض عضلات باعث قوی شدن ماهیچه‌های لگن و مثانه می‌شود.

 

کاهش ریسک بیماریهای قلبی

داشتن بیش از ۳ نوبت رابطه زناشویی در طول هفته ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را در مردان به نصف کاهش میدهد و همچنین کلسترول بد خون را نیز کاهش میدهد.

 

رابطه جنسی نوعی ورزش است

رابطه جنسی نوع بسیار عالی از ورزش است و جایگزین تردمیل نیست اما نوعی فعالیت بدنی است.

رابطه جنسی ۵ کالری در هر دقیقه استفاده می‌کند و این مقدار ۴ کالری از تماشای تلویزیون بیشتر است. در حین رابطه جنسی ضربان قلب افزایش می‌یابد و عضلات مختلف نیز در حین رابطه استفاده می‌شوند که تمام این‌ها باعث می‌شود که رابطه جنسی، نوعی فعالیت بدنی به حساب آید.

بنابراین اگر روابط جنسی منظم و زیاد داشته باشید، درواقع ورزشی منظم دارید که به سلامت شما کمک می‌کند.

 

“پیشنهاد مقاله: آموزش ضد عفونی کردن کاندوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *