آموزش ضدعفونی کردن کاندوم

در حال حاضر بخاطر فراگیری ویروس کرونا در جهان، می بایست حساسیت ها و مراقبت های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود. به همین خاطر خانواده ها تمام اجناس و محصولاتی که خریداری می کنند را در بدو ورود به منزل ضدعفونی می کنند. در این مقاله با آموزش نحوه صحیح ضدعفونی کردن کاندوم در برابر ویروس کرونا در خدمت شما هستیم.

مرحله اول : خرید از محیط های بهداشتی و کم خطر

داروخانه ها و سوپرمارکت ها بطور طبیعی محیط های پر ترددی هستند و احتمال حضور افراد مبتلا به ویروس کرونا در آنها زیاد است. و طبیعتا امکان وجود ویروس کرونا در محصولاتی که از این محیط ها خریداری می شوند بالاتر است. لذا سعی کنید کاندوم را از جایی خریداری کنید که این محصول را در اتاق تمیز و ایزوله نگهداری کنند.

لازم به ذکر است کلیه محصولات فروشگاه روم به دیوار در اتاق هایی ایزوله با تهویه و دمای مناسب و رعایت حداکثر نکات بهداشتی نگهداری می شود و جز مسئولین انبار که با لباس های بهداشتی و تمامی تجهیزات بهداشتی و مراقبتی به این اتاق ها وارد می شوند، هیچ کس اجازه ورود به این اتاق ها را ندارد. ضمنا تمامی پروسه رسیدن محصول از انبار به دست مشتری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود و تمامی وسایل و ابزارآلات فروشگاه بطور روزانه و منظم ضدعفونی می شوند.

مرحله دوم : ورود کالا به منزل

سعی کنید هنگام حمل و نقل محصول از تماس محصول با محیط اطراف جلوگیری کنید. محصولات فروشگاه روم به دیوار هنگام ارسال ابتدا در یک بسته کاغذی بسته بندی می شوند و آن بسته کاغذی در یک پلاستیک قرار می گیرد و به پیک تحویل داده می شود. شما می توانید هنگام تحویل گرفتن کالا پلاستیک را باز کرده و دور بیاندازید و از نظافت بسته کاغذی تا حد زیادی آسوده خاطر باشید.

مرحله سوم : ضد عفونی کردن

در هنگام خرید از روم به دیوار به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، خیالتان از بابت نظافت محصولات راحت باشد، اما برای اطمینان خاطر از این روش استفاده کنید

این کارها را نکنید

کاندوم بخاطر شرایط خاص و جنس خاصی که دارد نباید مثل بقیه لوازم ضدعفونی شود. چون اغلب مواد ضدعفونی کننده موجب خراب شدن و سوراخ شدن آن می شود.

کاندوم ها را در ظرف وایتکس یا مواد ضدعفونی کننده نیاندازید. کاندوم ها را در آب جوش یا محیط گرم نگذارید، گرما باعث پوسیدگی و سوراخ شدن کاندوم می شود. مواد ضدعفونی کننده را به کاندوم اسپری نکنید ( اسپری کردن به جعبه کاندوم ایرادی ندارد بشرطی که مقدار زیاد اسپری نکنید که به ساشه آلومینیومی کاندوم برخورد کند )

روش های صحیح ضدعفونی کردن کاندوم

روش اول : مواد ضد عفونی کننده (مانند الکل یا وایتکسی که با آب زیاد رقیق شده) را روی جعبه کاندوم به مقدار کم اسپری کنید و پس از یک دقیقه با دستمال کاغذی خشک نمائید.

روش دوم : درب جعبه کاندوم را باز کنید. با دست تمیز (یا دستکش) ساشه آلومینیومی کاندوم را از جعبه خارج کنید و در یک جعبه تمیز یا پلاستیک قرار دهید و پلاستیک را در کمد قرار دهید. دقت کنید که کاندوم ها را در معرض نور آفتاب یا جای گرم قرار ندهید، چون موجب فاسد شدن آنها می شود.

برای دانستن شرایط نگهداری کاندوم این مقاله را بخوانید : حل مشکل پاره شدن کاندوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *