ژل لوبریکانت چیست

واژن، در حین رابطه جنسی، مایع روان‌کننده طبیعی از خود ترشح می‌کند. این مایع، واژن را سالم و دهانه آن را ارتجاعی یا اصطلاحاً الاستیک نگه می‌دارد. وقتی که خانم‌ها از نظر جنسی تحریک می‌شوند، واژن آن‌ها شروع به تولید چنین مایعی می‌کند تا اصطکاک در هنگام دخول کم‌تر شود و آلت تناسلی مردانه به‌راحتی به‌درون واژن برود. وقتی که واژن مایع کافی تولید نکند، شرایط آزاردهنده‌ای تحت عنوان «خشکی واژن» ایجاد می‌شود. در مواقع عادی، هورمون استروژن به روان ماندن واژن کمک می‌کند، اما کاهش سطح ترشح آن باعث خشکی واژن و دردناک شدن سکس می‌شود.

خشکی واژن در طول زمان می‌تواند باعث درد، سوزش، خارش و ابتلا به عفونت واژن شود. بنابراین، مهم است که از انواع ژل روان کننده که با عنوان ژل لوبریکانت (Lubricant Gel) یا اصطلاحاً لوب (Lube) شناخته می‌شوند. روان‌کننده‌های جنسی، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و بهترین نوع آن‌ها، ژل روان کننده بر پایه آب یا water based هستند. گزینه‌های مختلفی مثل روغن زیتون هم برای روان شدن واژن وجود دارند، اما ترکیب آن‌ها با کاندوم‌های سیلیکونی یا اسباب‌بازی‌های جنسی پلاستیکی باعث ابتلا به بیماری‌های عفونی واژن می‌شود. در این مطلب به‌صورت مفصل در مورد ژل‌های روان‌کننده توضیح داده‌ایم تا بدانید که ژل لوبریکانت چیست.

 

انواع ژل روان کننده

 

ژل لوبریکانت چیست؟

لوب یا ژل لوبریکانت، مایع یا بافت ژلاتینی خاصی است که در حین رابطه جنسی، برای افزایش لذت جنسی و کاهش درد و اصطکاک استفاده می‌شود. بعضی از ژل‌های لوبریکانت، علاوه بر روان کردن واژن و  سکس راحت‌تر، تنگی واژن و افزایش لذت رابطه زناشویی را هم به‌همراه دارند. به‌عنوان مثال، ژل لوبریکنت تنگ کننده واژن (ژل قرمز ایموشن) یکی از بهترین نمونه‌ها از انواع ژل روان کننده حاوی قابلیت‌های ویژه محسوب می‌شود.

همچنین، یکی دیگر از مزایای ژل لوبریکانت، جلوگیری از پارگی کاندوم در حین رابطه جنسی است. از آنجایی که خشکی واژن و استفاده نکردن از انواع ژل روان کننده، اصطکاک در حین سکس را افزایش می‌دهند، امکان پاره شدن کاندوم‌های معمولی و حتی بادوام وجود دارد. ژل لوبریکانت با روان کردن دهانه واژن و آلت تناسلی مردانه، گرمای ناشی از اصطکاک را تا حد امکان کاهش می‌دهد و از پارگی آن جلوگیری می‌کند.

به این نکته مهم توجه کنید که همه ژل‌های روان‌کننده جنسی شبیه به هم نیستند و فرمولاسیون یکسانی ندارند. مواد تشکیل‌دهنده هر کدام از محصولات موجود در بازار تعیین می‌کند که چگونه، چه زمانی و چرا باید از آن‌ها استفاده کنید. مواد پایه موجود در فرمولاسیون انواع ژل روان کننده، به این معناست که آن‌ها در عنوان‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه مفصلاً به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

هدف از استفاده انواع ژل روان کننده چیست؟

استفاده از ژل‌های روان‌کننده جنسی، یک راه ساده و بی‌خطر بری افزایش تجربه یا لذت جنسی است. استفاده از ژل لوبریکانت، اصطکاک و برخورد دردناک آلت مردانه با واژن یا مقعد را به حداقل می‌رساند و باعث تجربه لذت‌بخش از سکس می‌شود. همچنین، استفاده از این ژل روان‌کننده می‌تواند درد اولین رابطه جنسی در خانم‌ها را به حداقل برساند و با نرم نگه داشتن بافت واژن و مقعد، اعتماد جنسی بین طرفین رابطه را بهبود بدهد.

واژن بعضی از زنان به‌دلایل مختلفی از جمله یائسگی، افزایش سن، تغییرات هورمونی و مصرف بعضی از داروها، مایع روان‌کننده کم‌تری ترشح می‌کند. اگر زن هستید و خشکی واژن را تجربه می‌کنید، استفاده از انواع ژل روان کننده برای شما در حین سکس ضروری است. حتی اگر یک خانم جوان هستید و واژن شما به اندازه کافی مایع روان‌کننده ترشح می‌کند، باز هم می‌تواند از ژل لوبریکانت برای لذت‌بخش‌تر شدن رابطه جنسی استفاده کنید.

 

روغن روان کننده

 

بهترین ژل لوبریکانت چیست؟ بررسی انواع مختلف آن

بهترین روغن‌های روان‌کننده جنسی حاوی عصاره‌های گیاهی و روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل، روغن شی‌باتر و روغن بادام هستند. مثل ژل روان کننده حساس ناچ کدکس که حاوی عصاره آلوئه‌وراست و باعث نتعادل شدن PH پوست هم می‌شود. یادتان باشد که بدترین روغن‌های روان‌کننده جنسی محصولاتی‌اند که از ترکیبات مصنوعی مثل عطرها، گلیسیرین و پارابن ساخته شده‌اند.

روان‌کننده‌های ارگانیک مبتنی بر روغن‌های گیاهی ماندگاری طولانی‌تری دارند و باعث تسکین التهاب پوست هم می‌شوند. همچنین، روان‌کننده‌های جنسی بر پایه روغن قابل استفاده هم‌زمان با کاندوم‌های پلاستیکی لاتکس نیستند و می‌توانند باعث فرسایش روکش کاندوم و پارگی آن هم بشوند. در ادامه، با انواع ژل روان کننده آشنا خواهید شد:

 

 

ژل روان‌کننده مبتنی بر آب: سازگار با کاندوم

انواع مختلف ژل روان کننده بر پایه آب، محصولاتی‌اند که آب به‌عنوان ماده اصلی فرمولاسیون آن‌ها محسوب می‌شود. این محصولات خشکی واژن را از بین می‌برند و اححساس طبیعی‌تری در حین سکس به طرفین رابطه می‌دهند. انواع ژل روان کننده بر پایه آب با کاندوم‌های لاتکس سازگاری دارند، اما هیمشه بهتر است که برچسب روی آن‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید.

از جمله مزایای استفاده از ژل لوبریکانت مبتنی بر آب مثل ژل روان کننده کلاسیک ناچ کدکس (حاوی آبرسان)، این است که می‌توان آن را با همه اسباب‌بازی‌های جنسی استفاده کرد.

 

ژل روان‌کننده سیلیکونی

ژل‌های لوبریکانت سیلیکونی، معمولاً با کاندوم‌های لاتکس سازگاری دارند و به‌عنوان جایگزین ژل‌های بر پایه اب در بازار به‌فروش می‌رسند. بهتر است که از این محصولات برای استفاده هم‌زمان با اسباب‌بازی‌های جنسی سیلیکونی استفاده نشود؛ چونکه احتمال ابتلا به عفونت‌های باکتریایی را در خانم‌ها بالا می‌برد.

توصیه ما این است که از ژل روان کننده سیلیکونی کم‌تر استفاده کنید؛ چونکه متویات این محصولات توسط بدن جذب یا تجزیه نمی‌شوند. همچنین، پس از سکس، مدت‌زمانی زیادی نیاز است که پوستتان را شست‌شو دهید و از شر مواد باقیمانده ژل روی پوست خلاص شوید. همچنین، انواع ژل روان کننده سیلیکونی به‌دلیل اینکه فاقد اب هستند، نمی‌توانند به بافت‌های خشک واژن آبرسانی کنند.

 

ژل‌های روان‌کننده بر پایه روغن: غیرسازگار با کاندوم

روان‌کننده‌های جنسی روغنی، برای عشق‌بازی‌های طولانی‌مدت مناسب‌اند؛ جرا که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر ژل‌های لوبریکانت دارند. این محصولات معمولاً در برابر آب مقاوم‌اند و اگر به رابطه جنسی زیر دوش آب علاقه‌مندید یا فانتزی جنسی‌تان در محیط پر از آب است، از این ژل‌های روغنی استفاده کنید.

 

نگاهی به مزایا و معایب انواع ژل روان کننده

ژل‌های روان‌کننده جنسی هم مثل همه محصولات موجود در بازار از ویژگی‌های مثبت و منفی برخوردارند. بنابراین، قبل از خرید و استفاده از این محصولات جنسی بهتر است با همه زوایای آن‌ها به‌خوبی آشنا شوی. تحقیقات نشان می‌دهند که تقریباً از هر ۴ زوج، یک زوج در طول رابطه جنسی از ژل روان‌کننده استفاده می‌کنند. بنابراین، برای انتخاب بهتر انواع ژل روان کننده، به جدول زیر نگاهی بیندازید:

مزایامعایب ژل‌های بر پایه روغن و سیلیکون
·         کمک به افزایش لذت جنسی و روان شدن دخول آلت تناسلی مردانه

·         جلوگیری از آسیب به کاندوم

·         بهبود و تسکین خشکی واژن

·         پیشگیری از بروز عفونت‌های قارچی و باکتریایی واژن

·         جلوگیری از تحریک واژن

·         امکان استفاده هم‌زمان با کاندوم لاتکس

·         امکان استفاده همراه با اسباب‌بازی‌های جنسی

·         امکان ابتلا به عفونت‌های باکتریایی

·         غیرقابل استفاده هم‌زمان با کاندوم‌های لاتکس

·         غیر مناسب برای استفاده همراه با اسباب‌بازی‌های جنسی سیلیکونی و پلاستیکی

 

راهنمای انتخاب انواع ژل روان کننده در بازار

برای خرید ژل‌های روان‌کننده جنسی مناسب خود و شریک جنسی‌تان، بهتر است که ۳ نکته مهم زیر را همیشه در نظر داشته باشید:

  • قیمت: بسیاری از روان‌کننده‌های جنسی کم‌هزینه و مطمئن در بازار وجود دارند. ژل‌های روان‌کننده گران‌قیمت لزوماً به‌معنای باکیفیت بودن نیستند و گاهی برندها قیمت‌های غیرواقعی را برای محصولاتشان در نظر می‌گیرند. به‌عنوان مثال، ژل روان کننده یا ژل زرد ایموشن از جمله محصولاتی است که قیمت آن در حال حاضر زیر ۱۰۰ هزار تومان است.
  • فرمولاسیون: انواع ژل روان کننده، فرمولاسیون‌های خاصی دارند، اما بسیاری از آن‌ها بر پایه آب ساخته شده‌اند. حتماً و برای تجربه یک سکس لذت‌بخش، به اینکه ژل مورد نظرتان بر پایه آب است یا نه توجه کنید.
  • رتبه‌بندی و امتیاز: رتبه‌بندی و امتیازی که مشتریان یا کاربران یک وب‌سایت به محصولات می‌دهند هم یکی از معیارهای تصمیم‌گیری در خرید است. البته، کامنت و نظرات مشتریان، تجربه‌های کاملاً شخصی است. اما به شما کمک می‌کنند تا با پیدا کردن نزدیک‌ترین تجربه به نیازهای جنسی خود و همسرتان، محصول مناسب را خریداری کنید.

 

بهترین روش استفاده از ژل لوبریکانت چیست؟

هیچ فرقی ندارد که با چه هدفی می‌خواهید از ژل لوبریکانت برای تجربه‌های جنسی‌تان استفاده کنید؛ چونکه استفاده از انواع ژل روان کننده واقعاً ساده است. برای شروع، کافی است که مقداری از ژل را به هر اندازه‌ای که می‌خواهید و در هر نقطه‌ای که نیاز دارید، بمالید. شما می‌توانید ژل روان‌کننده جنسی را روی واژن، روی قسمت کلاهک آلت تناسلی مردانه و حتی مقعد بمالید و یک سکس روان و لذت‌لخش را تجربه کنید.

پیشنهاد: برای اینکه شدت تحریک‌پذیری را در خود و پارتنرتان افزایش دهید، دست‌هایتان را با مالیدن به‌همدیگر کمی گرم کنید، ژل روان کننده کدکس را روی دست‌هایتان بمالید و سپس روی نواحی دلخواه پخش کنید. ابن کار هم باعث افزایش صمیمیت بین طرفین رابطه می‌شود، هم نواحی جنسی را گرم و روان می‌کند و هم نقطه شروع مناسبی برای عشق‌بازی محسوب خواهد شد.

اگر می‌خواهید در حین سکس، همراه با انواع ژل روان کننده، کاندوم هم استفاده کنید، یادتان باشد که:

  • ژل مورد نظر بر پایه آب است.
  • ژل روان‌کننده را روی قسمت بیرونی کاندوم بمالید و بعداً سکس کنید.

جالب است بدانید که بعضی از بانوان با اینکه مایع روان‌کننده طبیعی از واژن آن‌ها در حین سکس ترشح می‎شود، باز هم برای لذت جنسی بیشتر از ژل روان‌کننده لوبریکانت استفاده می‌کنند. این تصمیم می‌تواند با توجه به رضایت هر دو طرف رابطه جنسی و بنا بر فانتزی‌های سکسی انجام شود.

 

 

اگر به این نکات توجه نمی‌کنید، ژل لوبریکانت نخرید!

وقتی که وارد یک فروشگاه لوازم بهداشتی یا وب‌سایت فروش لوازم جنسی می‌شوید، محصولات مختلفی برای فروش وجود دارند. از ژل‌های روان‌کننده طبیعی، گرم‌کننده و طعم‌دار گرفته تا محصولات تحریک‌کننده مثل ژل لوبریکنت تحریک کننده بانوان (ژل نارنجی ایموشن). همه این محصولات می‌توانند سرگرم‌کننده باشند و هیجان بیشتری را به رابطه جنسی شما هدیه کنند، اما همیشه مراقبت محتویات آن‌ها باشید و به نکات زیر توجه کنید:

  • مقدار PH انواع ژل روان کننده را بررسی کنید. مقدار PH این محصولات باید بین ۳.۸ تا ۴.۵ باشد تا خطر ابتلای واژن به عفونت‌های مخمری و باکتریایی کاهش پیدا کند.
  • ژل‌های روان‌کننده‌ای که مقدار PH آن‌ها روی بسته‌بندی ذکر نشده است، مورد تأیید بهداشتی نیستند.
  • وجود موادی مثل گلیسیرین، nonoxynol-9، فرآورده‌های نفتی، پروپیلن گلیکول و کلرهگزیدین گلوکونات باعث تحریک واژن می‌شوند. از خریداری و مصرف کردن این محصولات خودداری کنید.
  • اگر از کاندوم و اسباب‌بازی‌های جنسی استفاده می‌کنید، انواع ژل روان کننده سازگار با لاتکس (latex-friendly) را تهیه کنید.
  • اگر در هنگام استفاده از ژل روان‌کننده جنسی دچار حساسیت پوستی (مثل قرمزی، التهاب و پوسته‌پوسته شدن) شدید، از ادامه مصرف محصول خودداری کنید.

 

آیا می‌توان از روغن بچه به‌جای ژل لوبریکانت استفاده کرد؟

استفاده از روغن بچه برای واژن، مخصوصاً برای روان شدن دهانه واژن و داشتن سکس بهتر توصیه نمی‌شود. شما می‌توانید با خیال راحت از روغن بچه به‌عنوان مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید، اما برای روان کردن دهانه واژن نه! همه محصولات بر پایه روغن مخصوصاً روغن بچه، روغن زیتون و روغن‌های معدنی می‌توانند خظر عفونت واژن را افزایش دهند و حتی باعث تجزیه شدن کاندوم‌های پلاستیکی لاتکس شوند.

 

آشنایی با بهترین جایگزین‌های لوبریکانت

اگر به هر دلیلی ترجیح می‌دهید که از انواع ژل روان کننده موجود در بازار استفاده نکنید، چند پیشنهاد جایگزین به‌عنوان ژل روان کننده خانگی وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • روان‌کننده‌های طبیعی بر پایه آب: مواد طبیعی و ارگانیک مثل ژل آلوئه‌ورا، سفیده تخم‌مرغ و آب دهان از جمله روان‌کننده‌های طبیعی بر پایه آب هستند که البته به اندازه ژل روان‌کننده کارایی ندارند. البته، به‌خاطر داشته باشید که بعضی از عفونت‌های جنسی مثل سوزاک و کلامیدیا می‌توانند از طریق بزاق یا آب دهان منقل شوند. این در حالی است که سفیده تخم‌مرغ ممکن است شبیه ترشحات واژن به‌نظر برسد و استفاده از آن به‌عنوان روان‌کننده ایده خوبی نباشد.
  • روان‌کننده‌های طبیعی بر پایه روغن: از جمله روان‌کننده‌های طبیعی روغنی برای سکس راحت‌تر می‌توان به روغن‌های خوراکی مثل روغن نارگیل، روغن هسته انگور و روغن بادام شیرین اشاره کرد. همچنین، لوسیون‌های دست و بدن که حاوی روغن هستند هم می‌توانند پیشنهاد خوبی محسوب شوند. بسیاری از زوج‌ها روغن نارگیل را برای روان کردن واژن می‌پسندند؛ چونکه بو و طعم خوبی دارد و به‌خوبی عمل می‌کند.

توجه داشته باشید که هر نوع روغن حتی روغن‌های طبیعی هم می‌توانند باعث تجزیه شدن یا پارگی کاندوم‌های لاتکس شوند. همچنین، اگر در حین سکس از لباس‌های خاصی استفاده می‌کنید، بهتر است به‌جای روغن‌های طبیعی از انواع ژل روان کننده طعم‌دار مثل ژل روان کننده موزی ناچ کدکس کمک بگیرید.

 

۶ ترفند کاربردی برای تجربه بهتر با ژل لوبریکانت

همان‌طور که گفتیم، استفاده از روان‌کننده جنسی کار بسیار آسانی است، اما ترفندهای جالبی وجود دارند که تجربه بهتری از استفاده ژل لوبریکانت رقم می‌زنند. به این ۶ ترفند ساده اما کاربردی توجه کنید:

 

۱. دستان خود را قبل از استفاده گرم کنید

از آنجایی که بدن شما به احتمال زیاد گرم‌تر از دمای اتاقی است که ژل روان‌کننده خود را در آن نگهداری می‌کنید، زمانی که ژل را برای اولین‌بار روی بدن می‌مالید، احساس سردی خواهید کرد. برای آرامش بیشتر و  حفظ گرمای بدن خود و پارتنرتان قبل از شروع سکس و استفاده انواع ژل روان کننده، دستانتان را گرم کنید.

 

۲. برای رابطه مقعدی، ژل بیشتری مصرف کنید

به‌دلیل اینکه مقعد مثل واژن از خودش مایع روان‌کننده ترشح نمی‌کند، برای داشتن رابطه جنسی مقعدی، بهتر است از ژل روان کننده برای پشت استفاده کنید. استفاده از مقدار زیاد ژل روان‌کننده جنسی نه‌تنها برای مقعد بلکه برای روان کردن قسمت بیرونی کاندوم، نقاطی از بدن و اسباب‌بازی‌های جنسی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید هم مهم است.

 

۳. یک حوله زیر خودتان قرار دهید

قرار دادن یک حوله تمیز قبل از مصرف انواع ژل روان کننده، برای تمیز نگه داشتن ملحفه، کاناپه، فرش و غیره ایده خوبی است.

 

۴. استفاده از ژل را در بازی قبل سکس شروع کنید

لازم نیست منتظر بمانید تا در زمان شروع سکس از ژل روان‌کننده جنسی استفاده کنید. شما می‌توانید از انواع ژل روان کننده قبل از شروع سکس در حین عشق‌بازی هم استفاده کنید تا سطح تحریک‌پذیری خود و پارتنرتان را افزایش دهید. همچنین، می‌توانید بخشی از روان‌کننده را روی نوک سینه‌ها، دهانه واژن و مقعد بمالید و حتی از آن برای ماساژ جنسی بعد از سکس هم استفاده کنید.

 

۵. در صورت نیاز، ژل بیشتری استفاده کنید

بعضی از انواع ژل روان کننده، ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه دارند. با نیازهای جنسی خود و همسرتان هماهنگ باشید و اگر به ژل یا روان‌کننده بیشتری نیاز دارید، از استفاده بیشتر آن خجالت نکشید. مخصوصاً در سکس‌های طولانی‌مدت و اوقاتی که پس از چند وقت قرار است همراه با پارتنرتان عشق‌بازی کنید.

 

۶. از روان‌کننده‌های مناسب باروری استفاده کنید

بعضی از ژل‌های روان‌کننده جنسی، روی قدرت باروری اسپرم‌ها تاثیر منفی می‌گذارند. بنابراین، اگر شما و همسرتان در تلاش برای بچه‌دار شدن هستید، به‌دنبال ژل لوبریکانت یا روغن روان کننده ای باشید که اصطلاحاً اسپرم‌کُش نیستند.

 

خرید انواع ژل روان کننده جنسی بدون مراجعه حضوری

وقتی که صحبت از لذت جنسی بیشتر به‌میان می‌آید، مطمئناً در مورد انواع ژل لوبریکانت یا همان روان‌کننده‌های جنسی هم صحبت می‌شود. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیازها و فانتزی‌های جنسی، مناسب‌ترین ژل روان‌کننده بر پایه آب را از فروشگاه‌های مختلف خریداری کنید. در این مقاله با تعریف ژل لوبریکانت، انواع، مزایا و معایب و نحوه استفاده اصولی از آن آشنا شدید.

خبر خوب این است که برای خرید ژل روان‌کننده جنسی نیازی به مراجعه حضوری در فروشگاه‌ها یا داروخانه‌ها نیست. کافی است که با مراجعه به بخش فروشگاه وب‌سایت روم به دیوار محصول دلخواهتان را خریداری کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن در بسته‌بندی محرمانه تحویل بگیرید.

 

سوالات متداول:

 

ژل لوبریکانت چیست؟

لوب یا ژل لوبریکانت، مایع یا بافت ژلاتینی خاصی است که در حین رابطه جنسی، برای افزایش لذت جنسی و کاهش درد و اصطکاک استفاده می‌شود.

انواع ژل روان کننده کدام‌اند؟

ژل روان‌کننده بر پایه آب، روان‌کننده جنسی بر پایه روغن و ژل روان‌کننده سیلیکونی از جمله انواع ژل روان کننده محسوب می‌شوند.

بهترین ژل روان‌کننده جنسی کدام است؟

بهترین ژل روان‌کننده، محصولی است که فرمولاسیون آن بر پایه آب طراحی شده است و حاوی روغن‌های گیاهی مثل عصاره آلوئه‌وراست.

آیا می‌توان از کاندوم و اسباب‌بازی جنسی سیلیکونی همزمان با لوبریکانت استفاده کرد؟

از جمله مزایای استفاده از ژل لوبریکانت مبتنی بر آب مثل ژل روان کننده کلاسیک ناچ کدکس (حاوی آبرسان)، این است که می‌توان آن را با همه اسباب‌بازی‌های جنسی استفاده کرد.

آیا می‌توان از روغن بچه به‌جای لوبریکانت استفاده کرد؟

محصولات بر پایه روغن مخصوصاً روغن بچه، روغن زیتون و روغن‌های معدنی می‌توانند خطر عفونت واژن را افزایش دهند و حتی باعث تجزیه شدن کاندوم‌های پلاستیکی لاتکس شوند.

  • فروشگاه اینترنتی روم به دیوار
  • ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
  • 25510 بازدید
شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه زیر اقدام نمایید. اگر این محصول را قبلا از روم به دیوار خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید
درحال بارگذاری لطفا صبر کنید

    دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید.

    لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

    فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

    نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

    بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

    به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.