پاره شدن کاندوم

پاره شدن کاندوم

پرسش :

با سلام من یک بار از داروخانه کاندوم خریدم. ولی متاسفانه در حین رابطه کاندوم پاره شد و خیلی برامون مشکل پیش اومد. لطفا راهنمایی کنید برای اینکه کاندوم پاره نشه چکار باید کرد؟

پاسخ :

دلایل پاره شدن کاندوم عبارتند از:

بی کیفیت بودن جنس کاندوم

مناسب نبودن سایز و کوچک بودن کاندوم برای آلت مرد

نگهداری کاندوم در محل نامناسب

نادرست باز کردن کاندوم

نصب و استفاده غلط از کاندوم

استفاده از روغن روان کننده

کمبود روان کننده ( لوبریکانت )

توجه داشته باشید که روان کننده های بر پایه روغن کاندوم را پاره میکنند اما روان کننده های بر پایه آب، مشکلی برای کاندوم ایجاد نمیکنند.

در ادامه هر کدام از موارد را بطور کامل توضیح می دهیم:

 

بی کیفیت بودن جنس کاندوم :

کاندوم ها مثل سایر اقلام مصرفی بهداشتی دارای برندها و قیمت های مختلف هستند. در خرید کاندوم ما باید به قیمت و کیفیت بطور همزمان توجه کنیم. گاهی زوجین در انتخاب کاندوم توجهی به کیفیت کاندوم نمی کنند.

خرید یک کاندوم ارزان قیمت و بی کیفیت، برای شما مشکلات بسیاری فراهم می آورد. از جمله درد در حین رابطه، و ایجاد سوزش و حساسیت در آلت تناسلی. و اگر کاندوم بخاطر بی کیفیتی پاره شود، بارداری ناخواسته، ابتلا به بیمارهای مقاربتی و مشکلات دیگر هم به مشکلات قبلی اضافه می شود.

البته ما به هیچ وجه به شما توصیه نمیکنیم گران ترین کاندوم ها را بخرید! بلکه توصیه میکنیم با یک بودجه معقول و منطقی و خرید از فروشگاه های منصف و خریدن یک برند معتبر، هم لذت بیشتری از رابطه جنسی ببرید هم سلامت خود را تضمین کنید.

 

مناسب نبودن سایز و کوچک بودن کاندوم :

کاندوم ها معمولا در سایز های مدیوم، لارج و ایکس لارج عرضه می شوند. منظور از سایز، قطر آلت است. طول کاندوم ها همیشه بیشتر از طول استاندارد آلت تناسلی آقایان است و از این لحاظ مشکلی نخواهید داشت.

کاندوم های سایز مدیوم برای اکثر افراد مناسب هستند. و برخی افراد که آلت کلفت تر و بزرگ تری دارند باید از کاندوم های لارج و ایکس لارج استفاده کنند.

برای فهمیدن سایز آلت برای خرید کاندوم مناسب حتما مطلب تخصصی ما درباره اندازه گیری آلت و خرید کاندوم سایز مناسب را بخوانید.

 

نگهداری کاندوم در محل نامناسب :

کاندوم ها را در محلی خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگه داری کنید. نگهداری در محیط گرم باعث خراب شدن کاندوم و پاره شدن آن میشود. کاندوم را در کیف پول یا داشبورد ماشین نگهداری نکنید. برای دانستن موارد بیشتر درباره نحوه نگهداری و استفاده صحیح از کاندوم مقاله چطور از کاندوم استفاده کنیم را بخوانید.

 

نادرست باز کردن کاندوم :

فویل کاندوم را فقط با دست، و از گوشه آن باز کنید.

باز کردن با قیچی یا دندان، یا باز کردن از وسط احتمال پاره شدن آن را افزایش می دهد.

 

استفاده از روغن روان کننده :

روغن های روان کننده به لاتکس کاندوم آسیب می زنند و باعث پاره شدن آن می شوند.

پس هرگز با کاندوم از روغن هایی مثل: روغن ماساژ، روغن بچه، وازلین، روغن زیتون، روغن بادام و… استفاده نکنید.

 

کمبود روان کننده ( لوبریکنت )

اگر در حین رابطه ( بخصوص سکس مقعدی ) احساس خشکی و روان نبودن می کنید حتما لازم است که از ژل روان کننده مناسب استفاده کنید. خشکی و اصطکاک و نبود روان کننده باعث پاره شدن کاندوم می شود. البته برای حل این مشکل ما به شما استفاده از کاندوم های لوبریکانت را پیشنهاد میکنیم که خودشان دارای مقدار کافی ژل روان کننده هستند. ولی اگر رابطه شما طولانی باشد و بیش از میزان استاندارد نیاز به روان کننده داشته باشید میتوانید از ژل های روان کننده استاندارد استفاده کنید.

روان کننده ها انواع مختلفی دارند. که از بعضی از آنها هرگز نباید با کاندوم استفاده کنید چون به جنس کاندوم آسیب می زنند. در زمان استفاده از کاندوم شما باید از روان کننده آبی یا سیلیکونی استفاده کنید. اگر کاملاً تفاوت میان روان‌کننده آبی و سیلیکونی و یا سایر روان‌کننده‌ها را نمی‌دانید، حتما سری به مقاله انواع روان‌کننده یا لوبریکانت جنسی بزنید.

 

در صورتی که کاندوم شما در حین رابطه پاره شده و به دنبال روشی برای پیشگیری از بارداری میگردید، مطلب تخصصی ما با عنوان پیشگیری از بارداری در هنگام پاره شدن کاندوم را بخوانید.

 

مقاله پیشنهادی: کاندوم زنانه و چیزهایی که درباره آن نمیدانید.

 

مشاوره رایگان در خصوص مسائل زناشویی در سایت روم به دیوار

پرسش و پاسخ رایگان با بهترین اساتید و مشاوران

طرح سوالات و مشکلات جنسی با پزشکان و مشاوران در تلگرام : http://t.me/RBDadmin

کانال تلگرام روم به دیوار : http://t.me/roombedivar_com

اینستاگرام روم به دیوار : https://www.instagram.com/roombedivar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *