بهداشت رابطه ی جنسی و نکات بسیار مهم که باید بدانید

۵ نکته ای که بعد از رابطه ی جنسی باید رعایت کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که زوجین در هنگام برقراری رابطه ی جنسی و پس از آن باید رعایت کنند، بهداشت رابطه ی جنسی است. متاسفانه در حال حاضر بسیاری از خانم ها اطلاع چندانی از این موضوع ندارند و در جایی هم آموزش های لازم به آنها داده نشده است. در این مقاله قصد داریم به شما اطلاعات مفیدی ارائه دهیم که در پیشگیری از بیماری های مقاربتی تاثیرگذار است. علاوه بر این با انجام این نکات رابطه ی جنسی سالم تری را به همراه پارتنر خود تجربه خواهید کرد. با ما همراه باشید.

بهداشت رابطه ی جنسی چیست؟

بهداشت رابطه ی جنسی به زبان بسیار ساده به معنای برقراری رابطه ی جنسی سالم، بدون خطر و لذت بخش می باشد. اگر سلامت جنسی برای شما هم اهمیت دارد، همچنین اگر می خواهید یک رابطه ی بدون خطر و به دور از انواع بیماری ها را تجربه کنید، باید رعایت مسائل بهداشتی را خیلی جدی بگیرید. رعایت چنین نکاتی موجب سلامت واژن زنان می شود. همچنین عدم رعایت این نکات شروع بیماری های مقاربتی برای شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا این نکات را به شما آموزش دهیم.

رعایت نکات بهداشت رابطه ی جنسی

بهداشت رابطه ی جنسی قبل از رابطه برای خانم ها

یکی از مهم ترین مسائل در زمینه ی بهداشت رابطه ی جنسی برای خانم ها پیش از رابطه است. خوب است بدانید ناحیه ی تناسلی خانم ها خیلی بیشتر از آقایان در معرض آسیب است. علاوه بر این به دلیل داخلی بودن این ناحیه در خانم ها احتمال بروز انواع عفونت ها و قارچ ها وجود دارد. به همین دلیل رعایت نکات بهداشتی قبل از رابطه از اهمیت بسزایی برخوردار است. پیش از انجام رابطه به نکات زیر توجه کنید:

  • دوش آب گرم بگیرید
  • موهای زائد بدن خود را اصلاح کنید
  • مسواک بزنید و از عطر های خوشبو کننده استفاده کنید

رعایت بهداشت رابطه ی جنسی

نکات مهم در زمینه ی بهداشت رابطه ی جنسی پس از انجام رابطه

انجام یک سری از نکات و مسائل پس از رابطه ی جنسی به بهداشت رابطه ی جنسی کمک می کند که موجب پیشگیری از یک سری از بیماری های مقاربتی می شود. رعایت این نکات در حین و پس از انجام رابطه به سلامت جنسی در شما کمک بزرگی می کند.

از کاندوم استفاده کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که به پیشگیری از بیماری های مقاربتی و بهداشت رابطه ی جنسی کمک شایانی می کند، استفاده از کاندوم است. استفاده از کاندوم از بروز بیماری هایی مانند زگیل تناسلی و یا تبخال تناسلی پیشگیری می کند. پیشنهاد ما به شما استفاده از کاندوم ۵ کاره ناچ کدکس است. این کاندوم خاردار و حلقوی بوده و برای تحریک خانم ها بسیار مناسب است. علاوه بر این تاخیری بوده و برای آقایانی که مشکل زودانزالی دارند بسیار مناسب است. این کاندوم ۵ خاصیت داشته و به عنوان یک پیشنهاد ویژه به شما معرفی می شود. شما می توانید این محصول را در همین سایت خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

محصول پیشنهادی (ویژه)

کاندوم 5 کاره سرد ناچ کدکس
ویژگی محصول:
  • تاخیری
  • تنگ کننده
  • حلقوی
  • خاردار
  • سرد

رفتن به توالت در اولین فرصت و دوش گرفتن

یکی از نکات مهم در زمینه ی بهداشت رابطه ی جنسی این است که حتما در اولین فرصت به توالت بروید. ادرار یک ماده ی ضدعفونی کننده ی عالی برای ناحیه ی تناسلی است. ورود باکتری ها به ناحیه ی تناسلی عاملی برای عفونت در این قسمت است. به منظور جلوگیری از عفونت باید حتما در اولین فرصت ادرار کنید. علاوه بر این ناحیه ی تناسلی خود را با استفاده از یک دستمال تمیز و بهداشتی از قسمت جلو به عقب تمیز کنید. انجام این کار از گسترش باکتری ها جلوگیری می کند. ضمن انجام این کار شما باید حتما یک دوش آب گرم بگیرید. انجام دوش پس از رابطه باعث از بین رفتن هر نوع آلودگی می شود. همچنین به شما آرامش خاصی می دهد.

 

نوشیدن آب و استفاده از شوینده های ملایم برای ناحیه ی تناسلی

برای بهداشت رابطه ی جنسی شما نیاز دارید آب فراوانی بنوشید. زیرا پس از برقراری رابطه ی جنسی بدن شما تعریق زیادی می کند. این بدان معنی است که آب زیادی را از دست می دهد. به همین دلیل سعی کنید آب زیادی را بنوشید تا بدنتان هیدراته باشد. در این صورت در زمان ادرار باکتری ها و بیماری ها از بدنتان دفع خواهد شد. ضمنا برای شستن ناحیه ی تناسلی از یک شوینده ی ملایم به همراه آب گرم استفاده کنید.

مسائل مهم بهداشت رابطه ی جنسی

تعویض لباس زیر و مصرف مواد پروبیوتیک

یکی از مهم ترین نکات بهداشت رابطه ی جنسی برای خانم ها تعویض لباس زیر می باشد که هرگز نباید از انجام آن غفلت کنید. پس از اینکه رابطه ی جنسی صورت می گیرد، ناحیه ی تناسلی مرطوب تر از هر زمان دیگری می شود. در این شرایط محلی برای رشد باکتری ها به وجود می آید. به همین دلیل حتما لباس زیر خود را تعویض کرده و سعی کنید از لباس های نخی استفاده کنید. ضمنا سعی کنید از مواد غذایی که حاوی پروبیوتیک هستند استفاده کنید. استفاده از لبنیاتی که حاوی پروبیوتیک هستند بدن را از آلودگی ها پاکسازی می کند. بنابراین حتما از لبنیات پروبیوتیک استفاده کنید.

شست و شوی دست ها و عدم استفاده از دستمال مرطوب

دست ها در بهداشت رابطه ی جنسی نقش اساسی دارند. زیرا در هنگام لمس دستگاه تناسلی خود یا همسرتان محلی برای رشد باکتری ها خواهند بود. می توان گفت مهم ترین مسئله برای پیشگیری از انتشار عفونت شست وشوی دست ها می باشد. یکی دیگر از توصیه های مهم این است که هرگز از دستمال های شیمیایی و یا مرطوب استفاده نکنید. خوب است بدانید استفاده از این نوع دستمال ها موجب افزایش احتمال بروز عفونت در ناحیه ی تناسلی می شود.

نکات مهم بهداشت رابطه ی جنسی

ضمنا علاوه بر موارد گفته شده به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بعد از رابطه ی جنسی مهبل خود را خشک نگه دارید.
  • اشیای موجود در اطراف خود را ضدعفونی کنید.
  • در صورت مشاهده ی علائمی مانند خارش، سوزش و یا ترشحات غیر عادی از ناحیه ی تناسلی به پزشک مراجعه کنید.
  • به منظور بهداشت رابطه ی جنسی انجام آزمایش ها قبل از برقراری رابطه را جدی بگیرید.
  • در صورتی که باردار هستید، حتما ناحیه ی اطراف واژن را به خوبی بشویید و از مصرف آب فراوان غافل نشوید.
  • در صورتی که در خود و یا شریک جنسی تان علامت غیرعادی دیدید، حتما توجه کنید و به پزشک مراجعه کنید.
  • به منظور افزایش بهداشت رابطه ی جنسی ناحیه ی تناسلی خود را با سشوار خشک کنید. انجام این کار بسیار ساده از انتشار بیماری ها جلوگیری می کند.

محصولاتی که می توانید در انجام رابطه ی جنسی استفاده کنید

ضمن اینکه نکات بهداشتی را رعایت می کنید، از برقراری رابطه ی عاطفی بعد از رابطه غافل نشوید. همسر خود را بغل کرده و او را نوازش کنید. ضمنا احساسات خود را به او ابراز کنید. امیدواریم از مطالب این مقاله استفاده کرده باشید. همچنین شما می توانید انواع کاندوم های کاملا باکیفیت را در این سایت خریداری کنید. محصولی که به شما معرفی کردیم، کاندوم ۵ کاره ناچ کدکس می باشد. انواع و اقسام کاندوم هایی که مشابه این محصول هستند در این سایت موجود می باشند.

  • فروشگاه اینترنتی روم به دیوار
  • ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
  • 9436 بازدید
شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه زیر اقدام نمایید. اگر این محصول را قبلا از روم به دیوار خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید
درحال بارگذاری لطفا صبر کنید

    دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید.

    لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

    فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

    نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

    بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

    به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.