معرفی 3 ورزش برای تنگی واژن

با این فکت موافقید که ورزش برای داشتن یک زندگی شاد و سالم ضروری است؟ درحالی که همه انرژی‌تان را روی سفت کردن شکم، تقویت پاها و عضله‌سازی در بازوها متمرکز کرده‌اید، آیا می‌دانستید که تکنیک‌های ورزشی خاصی هم وجود دارند که باعث تنگی واژن می‌شوند؟ بله! چیزی که خواندید، درست است و با انجام چند تکنیک ورزشی می‌توانید از رابطه جنسی خود دوباره مثل قبل بیشتر لذت ببرید. ورزش برای تنگی واژن، معمولاً شامل تقویت عضلات کف لگن می‌شود. تقویت این عضله در خانم‌ها باعث تقویت بافت‌های مثانه، واژن، دیواره‌‌های واژن و راست‌روده (رکتوم) می‌شود و علاوه بر بهبود کیفیت رابطه جنسی، دردهای حین زایمان را هم کاهش می‌دهد.

شُل شدن واژن دلایل مختلفی دارد و ممکن است به دوران بارداری، زایمان یا بلند کردن وزنه‌های سنگین مربوط شود. همه این فعالیت‌ها در ابتدا باعث ضعیف شدن عضلات کف لگن و بعداً باعث شل شدن دیواره‌های واژن می‌شوند. اگر شما یا همسرتان متوجه تغییری در بدنتان مخصوصاً دهانه واژن شده‌اید، ناامید نشوید و انرژی خود را از دست ندهید. تکنیک‌های ورزشی ساده اما مفیدی وجود دارند که با تمرین روزانه و منظم آن‌ها همان واژن سفت روزهای قبل را خواهید داشت.

 

شُل شدن واژن (Loose Vagina) چیست؟

قبل از هر چیزی بیاید با این واقعیت روبه‌رو شوید که اصلاً چیزی به نام «واژن شُل» وجود خارجی ندارد. حتی اگر واژن شما به‌دلایل خاص کمی شل به‌نظر برسد، قرار نیست که برای همیشه در همین حالت بماند. این شرایط موقتی است، واژن می‌تواند تنگ شود و دوباره به شکل قبلی خودش برگردد.

طبق نظر پزشکان حوزه زنان و زایمان، بافت واژن از جنس الاستیک است. یعنی اینکه واژن از دیواره‌های گوشتی انعطاف‎پذیری ساخته شده است که با استفاده از انواع ورزش برای تنگی واژن می‌توان آن را سالم نگه داشت. به‌همین دلیل است که ورزش برای تنگی واژن بدون توجه به سن یا تجربه خانم‌ها به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. البته بعضی از زوج‌ها از کاندوم های تنگ کننده هم برای سفت شدن موقت واژن در سکس استفاده می‌کنند که پیشنهاد خیلی خوبی است.

به‌عنوان مثال، کاندوم تنگ کننده ۵ کاره گرم ناچ کدکس و کاندوم ایکس لارج سرد کننده ۵ در ۱ ناچ کدکس از جمله کاندوم‌های تنگ‌کننده پرفروش در فروشگاه روم به دیوار محسوب می‌شوند.

 

۶ علائمی که نشان‌دهنده ضعف واژن هستند

اگر در رابطه با واژن و ضعف عضلات کف لگنتان احساس خوبی ندارید، مطمئناً سیگنال‌ها یا علائمی را در این مورد دریافت کرده‌اید. این ۶ علامت و نشانه، نشان می‌دهند که وقت ورزش واژن یا ورزش تنگ کردن واژن رسیده است:

  • احساس فشار ثابت در ناحیه لگن
  • احساس برآمدگی در نواحی واژن
  • خروج ادرار در هنگام عطسه، سرفه یا خنده زیاد
  • درد روده و مثانه
  • مشکل در دفع ادرار
  • احساس گشاد بودن دهانه واژن در سکس

 

ورزش واژن

 

اینگونه عضلات واژن خود را تقویت کنید

حالا که به‌خوبی می‌دانید شل بودن واژن دقیقاً چیست، زمان استفاده از چند نوع ورزش برای تنگی واژن رسیده است. زنانی که با مشکلات واژن روبه‌رو هستند که دوست دارند واژن همیشه تنگی داشته باشند، باید با انواع ورزش برای تنگی واژن آشنا باشند. بیایید نگاهی سریع و مختصر به انواع ورزش برای تنگ کردن واژن نگاهی داشته باشیم:

  • تمرینات تقویت لگن: این ورش واژن، باعث تقویت عضلات اطراف و پایین مثانه، واژن و عضله کف لگن می‌شوند. تمرینات ورزشی لگن، برای درمان افتادگی اندام لگن، افزایش لذت جنسی و بی‌اختیاری ادراری خیلی مفید هستند.
  • تمرینات کِگِل (Kegel Exercise): تمرینات کگل، شامل مجموعه‌ای از چند تمرین ساده برای رهاسازی و سفت شدن عضلات لگن و تنگی واژن می‌شوند. انجام روزانه تمرینات کگل از جمله تمرینات ویژه برای تنگ نگه داشتن و جلوگیری از افتادگی دیواره واژن محسوب می‌شوند.
  • تمرینات واژینال کُنز (Vaginal cones): ورزش تنگ کننده واژن هم از آن دسته تکنیک‌های مفید ورزشی‌اند که با هدف سفت شدن طبیعی واژن و افزایش اعتمادبه‌نفس در خانم‌ها طراحی شده‌اند.

نکته مهم: یکی دیگر از روش ‌های تنگ کردن واژن، استفاده از روش تحریک الکتریکی عصبی عضلانی (NES) است که در آن با استفاده از تکانه‌های الکتریکی و تحریک اعصاب، باعث سفت شدن واژن می‌شوند. پیشنهاد ما این است که انواع ورزش تنگ کننده واژن کمک بگیرید و اینگونه روش‌ها را به‌عنوان آخرین گزینه روی میز در نظر داشته باشید.

 

حرکت ورزشی برای تنگی واژن

 

۳ حرکت ورزشی برای تنگی واژن

شما می‌توانید با انجام ورزش‌های ساده در خانه، عضلات محکم و واژنی سفت داشته باشید. این تکنیک‌های ورزش برای تنگی واژن، علاوه بر سفتی عضلات، آرامش ذهنی و تناسب اندام را هم به‌همراه دارند که هر کدام از این‌ها روی افزایش لذت رابطه زناشویی تاثیر مثبت می‌گذارند.

ما تعدادی از مؤثرترین تمرین‌های ورزشی را برای تنگی واژن گردآوری کرده‌ایم. همه این تکنیک‌ها را می‌توانید در هر گروه سنی، قبل و بعد از زایمان به‌راحتی انجام دهید:

 

۱. تمرینات کگل (Kegel Exercise)

یک تمرین ساده برای تقویت عضلات کف لگن:

  • همیشه از خالی بودن مثانه مطمئن شوید.
  • هرطور که دوست دارید، دراز بکشید یا راحت بنشینید.
  • عضلات واژن خود را حداقل به‌مدت ۸ ثانیه سفت کنید.
  • ۱۰ ثانیه استراحت کنید.
  • حداقل ۸ تا ۱۰ بار این تمرین را تکرار کنید.

نکته جذاب: تمرینات کگل برای آقایان هم مفید است و می‌توانید برای افزایش صمیمیت یا بازی قبل از سکس، همراه با پارتنرتان سرگرم انجام این ورزش شوید. اگر تصمیم دارید این نکته جذاب را امتحان کنید، پیشنهاد ما برای بهتر شدن رابطه جنسی‌تان خرید کاندوم میوه ای برای افزایش لذت رابطه زناشویی است.

 

۲. اسکات (Squat)

اسکات یا اسکوآت، یکی از بهترین تکنیک‌های ورزشی است که نه‌تنها برای تقویت عضلات مرکزی بدن، همسترینگ و باسن بلکه برای تنگی واژن هم مناسب است. روش صحیح اسکات زدن اینگونه است:

  • طوری بایستید که پاهایتان در راستای شانه‌هایتان قرار بگیرند.
  • خودتان را تا جایی که باسنتان هم‌راستای زانوهایتان شود، پایین بیاورید.
  • پس از پایین آمدن یا نشستن، چند ثانیه بایستید یا باسنتان را کمی به‌سمت عقب بدهید.
  • برای نتیجه بهتر، این تمرین را در ۳ سِت ۱۵ تایی (۳ بار و هربار ۱۵ بار اسکات + استراحت) تکرار کنید.
  • بعد از اینکه به اسکات عادت کردید، می‌توانید از وزنه یا هالتر هم کمک بگیرید.

 

۳. ورزش با توپ کگل

تنوع تکنیک‌های کگل باعث شده است تا این ورزش برای تنگی واژن، کاربردهای مختلفی داشته باشد. یکی از توپ‌های بزرگ کگل را تهیه کنید و با استفاده از حالت نشسته روی صندلی، به تقویت عضلات واژن مشغول شوید. وقتی که روی توپ کگل می‌نشینید و دستانتان را به‌سمت جلو می‌کشید، عضلات کف لگن منقبض و منبسط می‌شوند. تکرار روزانه و منظم این نوع ورزش برای تنگی واژن سریعاً نتیجه مثبت می‌دهد.

قبل از انجام این ورزش برای تنگی واژن به نکات زیر توجه کنید:

  • تعداد دفعاتی که عضلات اطراف واژن منقبض می‌شوند، مهم است.
  • پیشنهاد می‌کنیم که روزی ۳ تا ۵ بار و هر بار ۳۰ دفعه عضلات کف لگن را با کشیدن دست‌ها منقبض کنید.
  • استراحت را در بین سِت‌ها فراموش نکنید.
  • حتماً روی توپ کگل بنشینید.
  • هر انقباض باید دست‌کم ۵ تا ۶ ثانیه و نهایتاً ۱۰ ثانیه طول بکشد.
  • ۵ تا ۱۰ ثانیه هم برای هربار استراحت در نظر بگیرید.

 

بایدها و نبایدهای ورزش برای تنگی واژن

ورزش در هر شکلی با بایدها و نبایدهای خاصی همراه است. در شرایطی که تکنیک‌های ورزشی اصولی و در زمان مناسب انجام شوند، نتیجه آن‌ها مطمئناً مثبت خواهد بود. بعضی از بایدها و نبایدهای ضروری ورزش برای تنگی واژن عبارت‌اند از:

  • ماهیچه‌ای پشت، شکم، پهلوها و باسن شما همیشه باید شُل بمانند؛ حتی زمانی که عضلات کف لگنتان را منقبض می‌کنید.
  • هرگز با شکم پُر یا بلافاصله بعد از غذا خوردن ورزش نکنید. مطمئن شوید که حداقل ۲ تا ۳ ساعت از غذا خوردن می‌گذرد.
  • همیشه پس از تمرین استراحت کنید تا عضلاتتان ریلکس شوند.

اگر در مورد مشکلات بیشتری در مورد افزایش لذت جنسی در رابطه زناشویی خود رنج می‌برید، پیشنهاد ما این است که حتماً از محصولات و لوازم جنسی روم به دیوار استفاده کنید. همچنین، از انجام ورزش برای سفت شدن واژن خجالت نکشید و از یک زندگی جنسی سالم نهایت لذت را ببرید!

 

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *