گریه بعد از رابطه جنسی

گریه بعد از رابطه جنسی یکی از عادی ترین اتفاقاتی است که پس از رابطه ممکن است برای شما پیش بیاید. پس اصلا از گریه خودتان یا شریک جنسی تان تعجب نکنید و نگران نشوید.

اشک و گریه در طول رابطه یا پس از آن می تواند هم از روی خوشحالی و دلخوشی باشد هم تاثیر استرس یا ناراحتی و درد.

حتی ممکن است این گریه مربوط به پدیده ای به نام اندوه پسا آمیزشی باشد که علائم آن تحریک پذیری و گریه است (که این حالت بعد از روابط جنسی مطلوب و رضایت بخش هم اتفاق می افتد)

دلایل گریه کردن پس از رابطه

گریه بعد از رابطه جنسی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در اینجا به ۶ مورد آن اشاره می کنیم.

 

۱- احساس شادی و خوشبختی

بسیاری از گریه ها در اثر احساس خوشبحتی و شادی است. مثل اشک شوق از دیدن عزیزی که سالهاست او را ندیده اید. یا اشک شوق در جشن عروسی، یا اشک شوق مادر در لحظه تولد فرزندش. گریه پس از رابطه جنسی می تواند در اثر این شادی و احساس لذت و خوشبختی باشد.

۲- احساس هیجان

تجربه اولین رابطه جنسی، یا رابطه بعد از مدت طولانی رابطه نداشتن، یا تجربه ی یک رابطه خاص و هیجان انگیز ممکن است شما را دچار احساس هیجان خاصی کند. و  این هیجان با اشک ریختن خودش را نشان بدهد.

۳- احساس گناه و شرم

دلایل زیادی برای احساس گناه و شرم از یک رابطه جنسی وجود دارد. ممکن است بخاطر اینکه تصور میکنید اندام خوبی ندارید یا از پس وظایف جنسی تان در قبال همسرتان خوب بر نمی آیید احساس شرم می کنید. همچنین ممکن است شخصی به دلایل مختلف احساس گناه کند؛ مثلا به دلیل احساس خیانت یا اینکه به یک رابطه وادار شده اند، یا اینکه از انجام این رابطه احساس پشیمانی و اشتباه می کنند.

۴- احساس نا امیدی

بسیاری مواقع در رابطه اوضاع آنطوری که شما انتظار داشته اید پیش نمیرود. انتظار یک رابطه با شکوه و زیبا را داشته اید اما به هر دلیلی آن اتفاق باشکوه نیافتاده. اینجاست که احساس ناامیدی می کنید. این می تواند از دلایل گریه پس از رابطه باشد.

۵- احساس درد

داشتن احساس درد حین و پس از رابطه جنسی دلایل متعددی دارد. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تمامی این موارد قابل درمان هستند. در صورت ادامه دار شدن درد در روابط جنسی ضمن مطرح کردن مشکل با شریک جنسی تان، به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

۶- احساس اضطراب یا افسردگی

علل روحی مثل اضطراب، افسردگی، علاقه نداشتن به انجام رابطه و نداشتن حال روحی مناسب برای برقراری یک رابط جنسی هم میتواند علت گریه پس از رابطه باشد.

وقتی همسرتان بعد از رابطه گریه می کند چه کار باید بکنید؟

اگر همسرتان پس از رابطه گریه کرد اولین کاری که باید بکنید این است که آرامش خودتان را حفظ کنید و از اقدامات نسنجیده خودداری کنید. در این لحظات با نوازش و محبت کنار همسرتان باشید. با مهربانی و بدون استرس و ناراحتی از همسرتان علت گریه اش را بپرسید (این کار را می توانید پس از آرام شدن او انجام دهید). به هیچ عنوان او را سرزنش نکنید. اگر مایل به صحبت نبود اصرار نکنید و فقط سعی کنید در کنارش باشید تا احساس کند که از حمایت شما برخوردار است.

سخن آخر

اگر مشکل شما ریشه فیزیکی دارد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

درباره مشکلات تان با شریک جنسی تان صحبت و همفکری و مشورت کنید و خواسته های تان از رابطه را بیان کنید و راهکار مناسب را پیدا کنید.

در کل به یاد داشته باشید اگر گریه بعد از رابطه به ندرت اتفاق بیافتد طبیعی است اما اگر همیشه تکرار می شود باید به فکر درمان مشکل باشید.

 

توصیه می کنیم این مقاله روم به دیوار را هم بخوانید:

درمان ترس از رابطه جنسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *