ژل روان کننده برای پشت

اصلاً مهم نیست که واژن و مقعد چقدر به‌همدیگر نزدیک‌اند؛ چرا که هر کدام دنیاها، مراقبت‌ها، قوانین و خطرات خاص خودشان را دارند. همچنین، دو مسیر کاملاً جداگانه برای سکس و لذت جنسی برای هر کدام وجود دارند و نمی‌توان از یک‌سری لوازم جنسی مثل ژل روان‌کننده یا لوبریکانت برای هر دو استفاده کرد. رابطه جنسی مقعدی، علاوه بر لذتی که برای طرفین رابطه به‌وجود می‌آورد، گاهی دردناک هم است. ژل روان کننده برای پشت یا ژل لوبریکانت مقعد، باعث لغزنده شدن مقعد و کاهش دردهای تحمل‌ناپذیر می‌شود.

البته توجه داشته باشید که همه روان‌کننده‌ها جنسی که برای واژن استفاده می‌شوند، برای بهبود رابطه مقعدی هم کاربرد دارند. از طرفی، ژل روان‌کننده مقعد برای رابطه واژینال یا رابطه جنسی از جلو مناسب نیست. پرسش مهم اینجاست که بهترین روان‌کننده برای رابطه جنسی چیست؟ چه تفاوتی بین ژل روان‌کننده برای پشت با ژل واژن وجود دارد؟ در این مطلب از وب‌سایت روم به دیوار به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

 

ژل روان کننده برای پشت یا لوبریکانت چیست؟

ژل لوبریکانت (lubricant gel)، یک محصول روان‌کننده است که در ۲ حالت مایع یا ژلاتینی در داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های لوازم جنسی وجود دارد. این ژل برای جلوگیری از اصطکاکی که بین آلت تناسلی مرد و زن در هنگام دخول ایجاد می‌شود، ساخته شده است.

ژل‌های روان‌کننده برای همه روابط جنسی مناسب نیستند. به‌عنوان مثال، ژل روان کننده برای پشت (ژل لوبریکانت ضد درد) به‌صورت ویژه برای کاهش درد رابطه مقعدی ساخته شده است. رابطه از پشت، به‌دلیل حساسیت مسیر مقعد و همچنین، اصطکاک بیشتر نسبت به سکس از جلو دردناک می‌شود. مخصوصاً برای افرادی که سکس مقعدی را اولین‌بار تجربه می‌کنند یا خانم‌هایی که از رابطه از پشت ترس و واهمه دارند.

برای درک هرچه بهتر ژل روان کننده و ضد درد مقعدی و آشنایی با انواع آن، مطلب ژل لوبریکانت چیست را مطالعه کنید.

 

ژل روان کننده لوبریکانت مقعدی

 

چرا مقعد نیاز به ژل روان‌کننده دارد؟

از آنجایی که مقعد به‌تنهایی قادر به ترشح مایع روان‌کننده نیست، برای جلوگیری از رابطه مقعدی خُشک و دردناک نیاز به یک ژل روان‌کننده دارد. همچنین، بسیاری از افراد از روان‌کننده بیشتری برای آسان شدن دخول از پشت استفاده می‌کنند. این مقدار، نسبت به حجم روان‌کننده‌ای که برای سکس از جلو نیاز است، تقریباً ۲.۵ برابر ارزیابی می‌شود.

 

مهم‌ترین مزیت ژل روان‌کننده لوبریکانت مقعدی

ژل روان‌کننده مقعد، دارای بافتی نسبتاً ضخیم و البته به‌شدت لغزنده است. به‌لطف بافت منحصربه‌فرد این روان‌کننده، رابطه جنسی مقعدی بدون درد یا دست‌کم با حداقل درد و ترس ممکن انجام می‌شود. روان‌کننده مقعدی، خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی هم دارد که باعث تأمین رطوبت طبیعی بدن می‌شود.

استفاده از ژل روان کننده برای پشت، آرامش و لذت بیشتری را در طول رابطه جنسی برای زن و مرد به‌وجود می‌آورد و تجربه آن‌ها از سکس مقعدی را جور دیگری رقم می‌زند. یک ژل روان‌کننده مناسب برای رابطه مقعدی، مزایای قابل توجهی دارد که از جمله مهم‌ترینشان عبارت‌اند از:

  • دارای محتویات بر پایه آب
  • بافت فوق‌العاده ضخیم و مناسب سُر خوردن آلت تناسلی حین سکس
  • قابل استفاده هم‌زمان با کاندوم‌های لاتکس (پلاستیکی)
  • افزایش مدت‌زمان رابطه جنسی (با قابلیت تأخیر در انزال)

 

آیا ژل روان‌کننده لوبریکانت خاصیت تأخیری دارد؟

نکته مهم: همه ژل‌های لوبریکانت دارای خاصیت تأخیری نیستند و برای استفاده از روان‌کننده‌های معمولی پیشنهاد می‌شود از اسپری تأخیری هم استفاده شود. برای آشنایی بیشتر با اسپری تأخیری، مطلب اسپری تأخیری چیست را مطالعه کنید.

 

اهمیت انتخاب ژل لوبریکانت بر اساس پایه محصول

به این نکته مهم توجه کنید که اگر از اسباب‌بازی‌های جنسی سیلیکونی برای سکس مقعدی استفاده می‌کنید، بهتر است از ژل روان‌کننده بر پایه آب استفاده کنید. استفاده اسباب‌بازی‌های جنسی سیلیکونی همراه با روان‌کننده‌های سیلیکونی یا روغنی احتمال جمع شدن باکتری و عفونت مقعدی را به‌همراه دارد.

ضمناً استفاده از روان‌کننده‌های روغنی (بر پایه روغن یا oil based) همراه با کاندوم لاتکس به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. چونکه این کار باعث آسیب رسیدن به بدنه کاندوم می‌شود و حتی ممکن است آن را پاره کند. از طرفی، ژل روان کننده برای پشت که بر پایه آب یا water based است، قوام، لغزندگی و ماندگاری بیشتری دارد. همچنین، امکان استفاده همزمان روان‌کننده بر پایه آب همراه با کاندوم لاتکس کاملاً بی‌خطر است. از طرفی، اگر از ژل روان‌کننده بر پایه آب در سکس مقعدی استفاده کنید و آلت تناسلی به‌صورت تصادفی وارد واژن شود، هیچ اتفاق بدی رخ نمی‌دهد.

با همه این اوصاف، بهتر است که از انواع ژل روان کننده مخصوص واژن برای سکس از جلو استفاده کنید. دلیل این پیشنهاد، بافت ضخیم ژل روان کننده برای پشت است که برای سکس از جلو خیلی مناسب نیست. ژل روان‌کننده واژن، بافتی سبک و نرم دارد و علاوه بر مایع روان‌کننده‌ای که از واژن ترشح می‌شود، لذت سکس را دوچندان می‌سازد.

 

ژل روان‌کننده بر پایه آب چه قابلیتی برای مقعد دارد؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ژل روان کننده برای پشت، بر پایه آب بودن آن است. بر پایه آب یا مبتنی بر آب (water based)، به معنای آن است که پس از انجام سکس می‌توان آلت تناسلی و دهانه مقعد را به‌راحتی و بدون باقی ماندن محتویات ژل، شست‌وشو داد.

ضمناً، وقتی بافت یک محصول «بر پایه آب» است، خاصیت آبرسانی هم دارد. به‌زبان ساده‌تر، وقتی شما در حین سکس از ژل روان‌کننده بر پایه آب استفاده می‌کند، علاوه بر افزایش لذت جنسی و کاهش درد مقعدی، باعث آبرسانی به پوست آلت مردانه و مقعد هم می‌شوید.

 

ژل لوبریکانت ضد درد

 

۵ مزیت استفاده از ژل روان کننده برای پشت

ژل لوبریکانت مقعدی هیچ‌وقت به‌اندازه کافی و به‌صورت گسترده در دسترس نیست. یعنی نمی‌توان چنین محصولی را مثل کاندوم از مکان‌های مختلف مثل داروخانه‌ها، فروشگاه‌های بهداشتی و هایپرمارکت‌ها خریداری کرد. شاید این نکته تنها محدودیت ژل روان کننده برای پشت محسوب شود. اما، استفاده از این ابزار جنسی مزایای بسیاری دارد که موارد زیر فقط بخشی از آن‌ها محسوب می‌شوند:

  • قابل استفاده برای همه افراد بدون توجه به جنسیت، سن و تجربه سکس
  • افزایش لذت جنسی به‌دلیل لغزنده شدن و کاهش درد (مثل ژل لوبریکانت افزایش میل جنسی زنان)
  • آبرسانی و کنترل خشکی بیش‌ازاندازه نواحی مقعد
  • امکان افزایش مدت‌زمان رابطه جنسی (در صورت استفاده از ژل تأخیری لوبریکانت)
  • جلوگیری از انتقال بیماری‌های جنسی مثل HIV و هرپس تناسلی (به‌دلیل جلوگیری از پاره شدن کاندوم)

پیشنهاد: راستی حالا که حرف از محدودیت دسترسی به ژل روان کننده برای پشت مطرح شده است، جالب است بدانید که شما می‌توانید این ژل را از روم به دیوار خریداری کنید. در حال حاضر، ژل‌های روان‌کننده مختلفی برای افزایش لذت جنسی در این وب‌سایت وجود دارند که محصولات زیر بخشی از آن‌ها هستند:

  • ژل روان‌کننده ایموشن
  • ژل افزایش میل جنسی بانوان (ژل صورتی ایموشن)
  • ژل لوبریکنت تحریک کننده بانوان (ژل نارنجی ایموشن)

 

خداحافظی با دردهای رابطه مقعدی با ژل لوبریکانت

برخلاف واژن یا آلت تناسلی زنان، مقعد در طول سکس، مواد روان‌کننده ترشح نمی‌کند. بنابراین، استفاده از ژل روان کننده برای پشت می‌تواند علاوه بر ایجاد حس آرامش، تجربه یک سکس لذت‌بخش‌تر را برایتان به ارمغان بیاورد. گاهی به‌دلیل قاعدگی، خشکی واژن و حتی ایجاد تنوع در رابطه جنسی، امکان سکس از جلو وجود ندارد. پس اگر می‌خواهید از سکس مقعدی لذت ببرید، از ژل روان‌کننده بر پایه آب استفاده کنید و از سواری لذت ببرید!

 

پاسخ به سؤالات متداول:

ژل روان کننده برای پشت چه مزیتی دارد؟

به‌لطف بافت منحصربه‌فرد این روان‌کننده، رابطه جنسی مقعدی بدون درد یا دست‌کم با حداقل درد و ترس ممکن انجام می‌شود.

چرا سکس از پشت با روان‌کننده لذت‌بخش می‌شود؟

از آنجایی که مقعد به‌تنهایی قادر به ترشح مایع روان‌کننده نیست، برای جلوگیری از رابطه مقعدی خُشک و دردناک نیاز به یک ژل روان‌کننده دارد. همچنین، بسیاری از افراد از روان‌کننده بیشتری برای آسان شدن دخول از پشت و افزایش لذت جنسی استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *